وب مهر

  • ۰
  • ۰

طراحی وب سایت در وب مهر

این روزها طراحی سایت از پرطرفدارترین روش‌ها برای شروع یک کسب و کار اینترنتی به شمار می‌رود. اکثر افراد حرفه جدیدی را با راه اندازی سایت آغاز کرده اند و برخی هم از قبل دارای فروشگاه یا مغازه بوده اند و در کنار آن سایت آنلاین مربوط به همان حرفه را نیز دارند. طراحی سایت هم با قالب های آماده وردپرس طراحی میشود و هم به صورت حرفه ای که این موضوع بستگی به بودجه شما دارد. هزینه راه اندازی سایت با توجه به مواردی که هنگام راه اندازی سایت مورد توجه قرار میگیرد، متفاوت میباشد. اگر میخواهید که درباره این موارد اطلاعاتی به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

 

 


 

مزایای طراحی سایت با قالب های آماده وردپرس

    تحویل گرفتن سایت در کمترین زمان
    مدیریت آسان
    اضافه کردن امکانات از طریق دانلود افزونه های مورد نیاز
    دارای انعطاف پذیری
    توسعه پذیری راحت

توجه داشته باشید که نصب بیش از حد پلاگین ها یا بروز نبودن آن ها سبب میشو سرعت سایت پایین آمده و حتی باعث هک شدن آن گردد. همچنین بهتر است از قالب های رایگان استفاده ننمایید زیرا ممکن است قالب سایتتان با دیگر سایت ها یکسان شود.

طراحی سایت به صورت تخصصی

از روش های دیگری که برای طراحی سایت وجود دارد، طراحی سایت به صورت تخصصی میباشد. در این روش تمام بخش های سایت به وسیله یک برنامه نویسی مجرب کدنویسی میشود. این نوع طراحی سایت زمان و هزینه بیشتری خواهد برد اما در عوض از مزایای بیشتری برخوردار خواهد شد. البته این نکته هم در نظر داشته باشید که اگر تصمیم دارید به صورت تخصصی سایت خود را طراحی کنید، باید به دست یک شرکت معتبر و برنامه نوسان مجرب دهید، زیرا اگر کدها دقیق و منظم وارد نشوند باعث کند شدن سایت خواهد شد.

مزایای طراحی سایت به صورت تخصصی

    سرعت بالا
    قابلیت بروزرسانی امکانات سایت
    سفارشی کردن سایت
    امنیت بالای سایت ها

طراحی سایت وردپرس با قالب اختصاصی

این روش مطمئنا بهتر از طراحی سایت با قالب های آماده وردپرس است زیرا در قالب اختصاصی راحتتر میتوان به امکاناتی که میخواهید برسید و بعضی از امکاناتی که در قالب های آماده باعث کندی سایت میشود، در قالب های اختصاصی وجود نخواهد داشت.

مزایای طراحی سایت وردپرس با قالب اختصاصی

    افزایش امنیت سایت
    افزایش سرعت بارگذاری سایت
    اضافه کردن امکانات خاص به سایت
    داشتن سایتی با گرافیک زیبا و جذاب تر

در این مقاله سعی شد روش های طراحی سایت به صورت مجزا بررسی گردد که اگر قصد طراحی سایت را داشتید بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید و روش خود را با توجه به بودجه ای که دارید انتخاب نمایید.

امکانات طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی و گسترده شدن فضای اینترنت اکثر کارهای حضوری مانند خرید از سوپرمارکت، سبزی فروشی، داروخانه، تاکسی و خیلی از کارهای دیگر به صورت آنلاین انجام میشود. این اتفاق سبب شده است در زمان و هزینه ها صرفه جویی گردد، از طرفی دیگر یکسری افراد برای راه اندازی حرفه خود به صورت آنلاین و طراحی سایت خود دست به کار شده‌اند. طراحی سایت باعث گسترده شدن کسب و کارهای آنلاین شده است. یک سایت هنگام طراحی به امکانات متفاوتی نیاز دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

امکانات طراحی سایت

هر سایت بسته به هدفی که دارد از امکانات منحصر بفرد خود برخوردار میشود. در ادامه با این امکانات آشنا خواهید شد.

دارای قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا

هنگام طراحی سایت، این قابلیت بسیار مهم است که برای سایت ایجاد شود. قابلیت ریسپانسیو سبب میگردد که سایت شما در هر ابعادی مانند گوشی، تبلت، لپتاپ و... خیلی دقیق و بدون هیچ مشکلی نمایش داده شود.

نمایش منو و دسته بندی ها

منو و دسته بندی محصولات باید به صورت منظم و تفکیک شده روی سایت قرار گیرد که زمانیکه کاربر وارد سایت شد و منوی سایت را مشاهده کرد دچار سردرگمی نشود و بتواند به راحتی دسته بندی مورد نظرش را انتخاب نماید.

قرار دادن محتوای کامل برای محصولات یا خدمات

محتوا مهمترین چیز در سایت میباشد. هر محصول باید محتوای کاملی را در برگیرد از تصویر واضح گرفته تا توضیحات کامل آن. همچنین خوب است که موجود یا ناموجود بودن کالا برای مشتری مشخص باشد و بخشی برای نظردهی کاربران قرار گیرد.

مدیریت کامل سایت و مطالب بدون نیاز به دانش برنامه نویسی

زمانی که این امکان وجود داشته باشد صاحب سایت به راحتی میتواند سایت را مدیریت کند بعنوان مثال به نظرات و سوالات کاربران رسیدگی کند، موجودی محصولات را چک کند، محتوای مناسب را برای سایت قرار دهد و ... بدون آنکه نیازی به برنامه نویس دیگری باشد.

قابلیت نمایش بنرهای تبلیغاتی

زمانی که در صفحه اصلی سایت بنرهای تبلیغاتی قرار داده شوند، کاربری که وارد سایت میشود جذب بنرها شده و به بازدید محصولات می‌پردازد. مخصوصا اگر هر بنر لینک مخصوص به خود را داشته باشد، کاربر بسیار آسانتر میتواند محصول مورد تبلیغ از طریق بنر را مشاهده کند.

از دیگر امکانات یک سایت:

امکان ساخت عضویت در وبسایت

درگاه های بانکی و پرداخت آنلاین

دارای فیلترهای مناسب و پیشرفته

ایجاد آیکون های شبکه های اجتماعی

ارتباط با کاربران از طریق آیکون واتساپ


سفارش طراحی سایت

یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای پیشرفت در زمینه شغلی کسب و کار آنلاین و رسیدن به درآمدهای عالی، سفارش طراحی سایت می‌باشد. همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید به واسطه ربات‌های گوگل به عنوان یک سایت مفید و کارآمد شناخته شوید، باید یک سایت کاملا حرفه‌ایی را سفارش دهید تا افراد به واسطه سرچ یک سری کلمات کلیدی، سایت شما را در صفحه اول گوگل مشاهده کنند؛ پس به همین علت لازم است که هزینه مشخصی برای طراحی سایت صرف کنید. در واقع رمز موقفیت در کارهای تجاری، داشتن یک وبسایت حرفه‌ایی می‌باشد. در ادامه به نکات مهم سفارش طراحی سایت و موضوعات مربوط به آن پرداخته می‌شود.

چه کسانی مناسب سفارش طراحی سایت می‌باشند؟

برای اینکه بتوانید یک سایت حرفه‌ایی را سفارش دهید، می‌توانید از یکی از گزینه‌های زیر استفاده کنید ولی پیش از همکاری با هر کدام از آن‌ها، حتما مزایا و معایب کار کردن با آن‌ها را بررسی کنید.

    آژانس‌های طراحی سایت
    افراد دورکار
    شرکت‌های تخصصی طراحی سایت

نکات مهم در رابطه با سفارش طراحی سایت

پیش از اقدام برای سفارش طراحی سایت، لازم است تا به یک سری از نکات توجه کنید که در پایان کار هیچ گونه پشیمانی از طراحی سایت خود نداشته باشید:

    درک کامل و دقیق طراح سایت از انتظارات و خواسته‌های کارفرما:

در واقع طراح سایت باید درک واضح و روشنی از سطح انتظارات مشتری داشته باشد تا بتواند به خوبی سایت را طراحی کند و این موضوع اولین و مهمترین آیتم در هنگام سفارش طراحی سایت می‌باشد.

    انتخاب یک طرح خوب
    سرعت بالا سایت:

این نکته نیز بسیار مهم است چرا که اگر یک سایت به سرعت نتواند آپلود شود، کاربر نیز به خوبی نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، در نتیجه ترجیح می‌دهد که از سایت خرید نکند و وقت خود را به این صورت هدر ندهد.

در ادامه به نکات دیگر در رابطه با طراحی سایت اشاره می‌شود که اگر تمامی آن‌ها به درستی اجرا شود، به طور حتم در طولانی مدت تاثیرات مثبتی بر روی سایت خواهد گذاشت و تعداد کاربران سایت را افزایش می‌دهد:

    قرار گیری راه‌های ارتباطی در تمام صفحات سایت
    قرار دادن پنل خاص و جذاب برای سوالات کاربران
    ارائه موضوعات جدید و جالب در زمان‌های مشخص
    در نظر گرفتن استانداردهای لازم برای صفحات سایت
    استفاده از ترکیب رنگ زیبا و جذاب که از هارمونی مشخصی نیز برخوردار باشد
    قرارگیری به ترتیب منوها برای دسترسی راحت‌تر کاربران

در این مقاله به این موضوع اشاره شد که افراد برای کسب موفقیت در تجارت باید و حتما یک سایت عالی و حرفه‌ایی را سفارش دهند. برای سفارش طراحی یک سایت گروه‌های مختلفی وجود دارند که با بررسی هر یکی از آن‌ها می‌توانید بهترین را انتخاب کنید. همچنین در متن به نکاتی که باید پیش از طراحی سایت به آن توجه کنید، اشاره شده است. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

 

انواع طراحی سایت براساس زبان برنامه‌نویسی


سایت‌های طراحی شده در این زمینه نیز به بخش های زیادی تقسیم می شوند. برای راحت تر کردن این دسته بندی آن را به دو بخش کلی سایت های اختصاصی و سایت های CMS آماده بخش بندی می کنیم. سایت های CMS آماده سایت‌هایی هستند که با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ پیاده سازی شده اند. سایت های اختصاصی نیز سایت‌هایی می شوند که با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف از پایه نوشته شده اند یا اینکه یکی از سیستم های مدیریت محتوا را سفارشی کرده اند و بر پایه استانداردهای مورد نیاز آن را بهینه کرده باشند و سایت را با استفاده از آن پیاده کرده باشند.

سایت های CMS آماده خود به دسته بندی هایی مانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ، قالب اختصاصی و … تقسیم بندی می شوند. این سیستم ها از لحاظ استفاده سطحی بسیار کاربردی می باشند به این منظور که تمامی افرادی که یک دانش سطحی در ارتباط با سایت داشته باشند می تواند با آن کار کنند و از آن استفاده کنند. سایت‌های اختصاصی به این شکل دسته بندی می شوند که یا با یک زبان برنامه نویسی یا یک فریم ورک نوشته شده‌اند یا برای هسته سیستم های مدیریت محتوا را قالب اختصاصی و بهینه تهیه کرده‌اند. برای تقسیم بندی حالت اول باید به مواردی همچون لاراول، دروپال، php و … اشاره کرد.

 

 

  • ۰۰/۱۱/۰۶
  • web mehr

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی